シーちゃん先生

今日は「シーちゃん先生の あったか カウンセリング」でおなじみのシーちゃん先生と二人でしみじみ語り合った。
実はシーちゃん先生とは「がんばれ社長」の武沢さんの出版記念講演会で知り合ってまだ10ヶ月。実際に親しくし始めてまだ半年弱だが、本当に何でも話せる友人として大事にお付き合いさせていただいている。
悩んでいるときも、ポジティブなときも、彼女の前向きな一生懸命さは、私を初心に戻してくれ、そしてエネルギーを与えてくれる。
今日は、彼女が「日本IT経営大賞」受賞をお祝いしてくれると誘ってくれて、西麻布へ。
シーちゃん先生が案内してくれたのは、高級リゾートとして有名なアマンに魅了されたオーナーが開店したリゾートレストラン「Casita」。
アジアっぽい雰囲気のお店で料理をいただきながら、話題は、もっぱらい仕事の現状やマネジメントの話・・・(笑)
0310-1.jpg
その後、テラスに出てデザート。
春の夜風の吹くテラスには「Congratulation! minako」と書かれた大きなデザートプレートとカプチーノが!!
さらに、キャンドルに火をつけたら、花火とフラワーシャワーの演出までついていた!!
こんなサプライズがあるとは思っても見なかった。感激で、思わず抱きついてしまいそうだった(笑)
0310-2.jpg
こうやって私の努力を認めてくれて、お祝いしてくれる友人がいる。なんてしあわせなんだろう!
いろんな問題も全部吹き飛んで、今までがんばってよかった!と素直に思った。
すてきなお祝い、ほんとうにありがとう>シーちゃん先生!
実は私は体調を崩したことがほとんどない。
ただ、妊娠しているときだけは違った。体が思うように動かない、ひたすら眠い、気分が悪い・・・わずかな不自由だったが、あれを経験できたことで、外から見ただけではわからない体調の悪さについて幾分か理解できるようになったと思う。
それまでの私は、体調不良は、それをコントロールできない人が悪いと思っていた。しかし、実際にはそうではない。
シーちゃん先生自身、女性特有の体調不良で解雇された経験がある。それをバネにして資格をとり、現在は漢方中心のコンサル&薬局を経営している。
出産後、体質が変わったようで、偏頭痛が出るようになった。シーちゃん先生に診断してもらったところ、まず冷え性から直しましょう!とのアドバイス。
そうだ、私冷え性なんだ!とそのとき思い出しました(笑)。
冷えがからだのいろんなところに影響しているなんて思いもしなかった。
彼女が勧めてくれた漢方薬のおかげで、手足が冷たくて寝付けなかったことがウソのよう。3ヶ月たった今月は偏頭痛もなくなった。
おすすめですよ、シーちゃん先生のカウンセリング!
さて、そんなシーちゃん先生に、一度オフィスに来てもらってスタッフの健康相談にのってもらえるようお願いした。
シーちゃん先生のオフィスカウンセリング、楽しみだ!
なんだか、シーちゃん先生の治療体験のような内容になってしまいました(笑)

シーちゃん先生」への7件のフィードバック

  1. Superior webpage! I definitely love how it is actually nice on my eyes it really is. I’m asking yourself how I could possibly be notified whenever a new post has been produced. I’ve subscribed to your RSS which may do the trick? Have a fantastic day!

  2. I’m impressed, I have to admit. Genuinely rarely really should i encounter a weblog that’s both educative and entertaining, and let me let you know, you may have hit the nail about the head. Your believed is outstanding; the issue is an element that inadequate folks are speaking intelligently about. We’re delighted we stumbled across this at my hunt for some thing relating to this.

  3. I am really impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the nice quality writing, it’s rare to see a great blog like this one nowadays..

  4. Hello There. I found your blog the use of msn. That is an extremely smartly written article. I’ll be sure to bookmark it and return to read extra of your helpful information. Thanks for the post. I will certainly return.

  5. There are some fascinating deadlines on this article however I don’t know if I see all of them center to heart. There is some validity but I’ll take hold opinion till I look into it further. Good article , thanks and we want extra! Added to FeedBurner as well

  6. Pretty section of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I get in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I’ll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.

  7. I just want to say I’m newbie to blogs and honestly loved this web blog. Likely I’m likely to bookmark your blog . You actually have superb article content. Many thanks for sharing with us your blog.

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です