プレッシャー!?

株主総会の悪夢にうなされた翌日は、保育園の遠足。
いつもよりも1時間早い集合時間。もちろんお弁当も必要!ということで、またまたプレッシャーで何度も夜に目がさめてしまった(苦笑)
仕方ないので6時過ぎに起きて、お弁当の準備。
昨年はお弁当箱一つでよかったのだが、最近食欲が増加しているので、今年は2段弁当に。おにぎり2つ、ウインナ、チーズ、トマト、ホウレン草ソテー、スパゲティ・・・。うちの子は卵アレルギーなのでゆで卵でスペースを稼げないのが辛い(笑)
デザートは、さくらんぼとバナナ。われながら色とりどりで上出来!(自画自賛でスミマセン)
本来ならBLOG用に記録写真を撮っておくべきところなのに、前日に続いてプレッシャーのため、写真を取り忘れる・・・無念。
来年、再来年と遠足の頻度が増えるそうなので、心しておかなければ・・・。
午後は、「日本IT経営大賞」で日本商工会議所会頭賞をいただいたお礼に、日商の事務局長の中島氏を表敬訪問。
この受賞で、オンラインからの問い合わせも増えており、当社のASP事業のスピードも拡大している点、お礼を申し上げた。
それにしても、商工会議所の組織の大きさに改めてびっくり。全国570箇所もある商工会議所をまとめている方だけあって、サービスの展開についてもいろんなアイデアを頂いた。
その後、某社にて某案件のブレスト。久々の超大型案件なので気合が入る。というか、株主総会が終わったので、こころおきなく仕事に没頭できる。しあわせ〜(笑)
0324.jpg
夜9時過ぎに、中国情報のメールマガジン「み ちゃいな」発行人の杉浦さんが登場。
1週間ちょっとの日本での仕事を追えて明日、上海に戻るそう。中国プロジェクト担当の増田さんと、シーちゃん先生に血が足りない(!)といわれた高山くんを誘って日本最後の夜(?)のディナーは私の大好きな焼肉屋さん「高麗亭」へご案内。
「焼肉の概念が変わる!!」と皆さんに絶賛されました(笑)
年齢とともに肉食から和食に変わるのかな・・・なんて期待していたんだけれど、肉好きは相変わらずのようです・・・。

プレッシャー!?」への4件のフィードバック

  1. Would you thoughts generally if I mention various of one’s present blogs on condition that I give you acknowledgement and in addition report sources returning for your web page? My net web page is within the similar location of interest as your own and my targeted buyers would surely benefit from numerous with the information that you offer you correct right here. Please don’t hesitate to inform me if this can be okay with you. Many thanks!

  2. Howdy! I know this is kinda off subject but I’d figured I’d ask. Would you be thinking about exchanging links or maybe guest authoring a weblog post or vice-versa? My website addresses lots of precisely the same topics as yours and I believe we could considerably advantage from each other. If you are interested feel absolutely free to shoot me an e-mail. I look forward to hearing from you! Excellent blog by the way!

  3. Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However I am going through problems with your RSS. I don’t know why I cannot subscribe to it. Is there anybody having the same RSS issues? Anyone who knows the answer will you kindly respond? Thanks!!

  4. I just want to mention I am all new to weblog and certainly loved this web site. Most likely I’m going to bookmark your blog post . You certainly have exceptional stories. Thanks for revealing your web site.

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です