経営の教科書

経営の教科書―社長が押さえておくべき30の基礎科目
経営の教科書―社長が押さえておくべき30の基礎科目」を読みました。
背筋を伸ばして読んだ本は久しぶりです。


この本には、社長の仕事がきちんと整理してあります。
手探りで社長業をやってきた私には、社内のコミュニケーションにおいて、自分のやってきたこと、やっていることをうまく説明できず、スタッフにも迷惑をかけていることが多々あります。
社長として、きちんと説明すべきことを説明したいという思いと、それをまとめきれない自分に悲しくなることもあります。
でも、この「経営の教科書」を読んで、自分がどういうふうに考え、行動しているかを、どう説明すればいいかがはっきりしました。
たくさん折り目をつけながら読んだのですが、社長の意思決定の仕方。そして、やるべきか、やめるべきか、撤退の判断などなど、とにかく勉強になることが満載です。
会社の成長を願わない社長はいないと思います。
会社の成長、そして自分自身の成長のために、読んでおくべき1冊です。
そして、願わくば、社長のすぐそばで、社長を支える人たちにも読んで欲しいと思います。

経営の教科書―社長が押さえておくべき30の基礎科目
新 将命
ダイヤモンド社
売り上げランキング: 68

経営の教科書」への5件のフィードバック

  1. Wow that was odd. I just wrote an particularly lengthy comment but just after I clicked submit my comment didn’t appear. Grrrr… nicely I’m not writing all that more than once more. Anyways, just wanted to say amazing blog!

  2. Hi there, simply become aware of your blog through Google, and located that it is really informative. I am going to be careful for brussels. I’ll be grateful should you continue this in future. Lots of people will be benefited out of your writing. Cheers!

  3. It is truly a great and useful piece of information. I’m glad that you just shared this helpful info with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

  4. I simply want to tell you that I am just new to blogs and really savored you’re web-site. Likely I’m want to bookmark your blog . You surely have very good articles and reviews. Appreciate it for sharing your blog.

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です