吉越式会議

吉越式会議
19年の増収増益を果たした企業が、増収増益を目標としていなかったということをしってショックを受けました。


やるべきことをやれば利益はついてくる。たしかにその通りだと思いますが、そのやるべきことが何で、どのようにやっていけば、その結果が出るのかを知りたくて本著を手にしました。
この「吉越式会議」には、本著にもあるとおり「目からウロコ」なことがたくさんありました。
今の私たちの会議にかけていること。まだクリアできていない点が、多分組織間の見えない壁。それをクリアできるヒントがたくさん詰まっていました。
現場のミーティング、部会、そしてマネージャー会議、一つ一つの会議に、意思決定者がいます。その人がどういうことを気にしていて、どういう基準で意思決定をしていっているかをしっかり共有すること。
さっそく、マネージャー陣にこの本を読んでもらい、私たちの会議の改善点について話し合いたいと思っています。
いろんな会社があり、いろんな企業文化があるように、私たちの会社も、私たちらしいスタイルを見つけていきたいですね。

吉越式会議
吉越式会議

posted with amazlet at 10.02.14
吉越 浩一郎
講談社
売り上げランキング: 1465

吉越式会議」への3件のフィードバック

  1. Right here is the right webpage for anybody who hopes to understand this topic. You understand so much its almost hard to argue with you (not that I actually will need to…HaHa). You definitely put a fresh spin on a subject that’s been discussed for a long time. Great stuff, just wonderful!

  2. It is in point of fact a nice and useful piece of info. I’m happy that you shared this useful info with us. Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

  3. I simply want to say I am just new to weblog and definitely liked this blog. Probably I’m likely to bookmark your website . You amazingly come with outstanding articles and reviews. Kudos for sharing your blog site.

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。 * が付いている欄は必須項目です